Beneficiile nucilor si a semintelor crude. Cum le obtinem mai usor

Data: 23/04/2014
Beneficiile nucilor si a semintelor crude. Cum le obtinem mai usor
loading...

Beneficiile de a consuma nuci si seminte crude sunt numeroase, deoarece sunt o sursa importanta a unei game largi de substante nutritive.

Dar in afara de consumul nucilor, este o modalitate buna sa ajutam organismul nostru pentru a le absorbi mai usor prin procesare. Inmuierea simpla in apa nu numai ca imbunataseste gustul fructelor lemnoase, dar elimina unele componente daunatoare.

Nuci si seminte moi
Nucile si semintele cresc in natura si au o rezistenta solida, care impiedica consumul lor in stare pura. Multe retete includ insa nuci crude.

Ele au nevoie de mestecarea prelungita, si chiar si atunci unele dintre ele raman prost digerate. Foarte importanta este fragmentarea initiala inainte de a fii introduse in gura. Nucleele nezdrobite pot fi macinat de catre sistemul digestiv si substantele componente, pentru a putea fii absorbite complet. Cele mai multe nuci pot fii cu usurinta „pregatite”, pur si simplu prin inmuierea in apa pentru un timp specificat. Ele se inmoaie, sunt usor mestecate sau macerate intr-un blender.

Daca le inmuiati aroma nucilor se schimba?
Unul dintre cele mai bune efecte ale nucilor inmuiate este ca devin mult mai bogate si au gust intens. Ele sunt inmuiate si apoi apa este aruncata, iar sunt inmuiate si spalate din nou cu apa curata. Nucile si migdalele coloreaza foarte repede apa in maro, chiar si după 20 de minute sau cateva ore, deoarece coaja lor contine mult praf si alte impuritati care le fac coaja tare. Veti observa repede ca nucile inmuiate au gust astringent. Acest lucru se datoreaza indepartarii de taninuri, care oricum nu sunt atat de utile.

Este de inteles ca apa in care nucile sunt inmuiate este apoi eliminata, si nu este utilizata pentru baut sau in gatitul retetelor.

Beneficiile nucilor si a semintelor crude

Care sunt beneficiile nucilor si semintelor inmuiate?
Pe langa faptul ca un gust mai bun, inmuierea are si alte beneficii pentru fructele cu coaja lemnoasa – sporeste activitatea multor enzime utile, creste absorbtia de substante nutritive si ofera o digestie usoara. Dupa nucile ce au fost inmuiate intr-un proces de germinare, se imbunatateste semnificativ procentul lor nutritiv. Bucurati-va nuci, daca acestea sunt decojite.

Mai presus de toate, trebuie sa consumam nuci curate. Timpul de inmuiere este variabil si dureaza de la 20 minute pana la 2-3 ore si chiar mai mult, daca boabele sunt lasate in apa in frigider. Regula e simpla – coaja mai groasa este inmuiate pentru un timp mai îndelungat.

Dar chiar si 20 minute sunt de ajuns pentru a se curata de impuritati, atunci cand aveti nevoie de o salata de fructe cu coaja lemnoasa. Cel mai bine este sa le puneti in apa cu o zi inainte de la consuma, intr-un recipient de sticla inchis in frigider. Nu este bine sa le pastrati in recipiente de plastic, chiar mai putin in metal.

Multi bucatari au o gama intreaga de nuci inmuiate in bucatarie, si așsa sunt la indemana atunci când aveti nevoie de ele pentru o salata. Daca va decideti sa faceti asta, le puteti pastra multe zile, dar este important sa schimbati apa zilnic pentru a nu se strica, si sa le folositi intr-o perioada previzibila inainte ca procesul de fermentare sa inceapa.

Nucile inmuiate pot fii consumate fara condimente sau la acestea se adauga alte ingrediente. Se folosesc la salate, sosuri, deserturi, gustari si prajituri.

loading...
Beneficiile nucilor si a semintelor crude. Cum le obtinem mai usor
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...