7 pasi pentru a nu pierde vitaminele din legume atunci cand le gatiti

Data: 27/03/2014
7 pasi pentru a nu pierde vitaminele din legume atunci cand le gatiti
loading...

Fiecare dintre noi stie ca legumele contin cantitati foarte mari de substante nutritive vitale si minerale.

Legumele furnizeaza corpului vitaminele care sunt esentiale pentru functiile acestuia. Structura lor fibroasa ajuta la digestie, iar continutul scazut de calorii, din cele mai multe legume, le fac ideale pentru utilizarea zilnica, pentru un stil de viata sanatos si pierderea in greutate.

In conformitate cu Colegiul de Agricultura, unele metode de preparare pot distruge nutrientii din legume, iar dvs si copiii nu mai aveti parte de toate beneficiile oferite de acestea. Puteti pastra aceste benificii daca folositi metodele de gatit adecvate si de conservare.

Pasul 1
Cufundati legumele tocate in apa fierbinte sau puneti-le intr-un recipient pentru copt. Daca trebuie sa taiati legume, faceti-o in bucati cat se poate de mici, pentru ca ele sa se fiarba rapid si sa nu-si piarda proprietatile nutritive.

Pasul 2
Daca este posibil, nu decojiti legumele. In cazul in care situatia nu va permite, curatati cat mai subtire posibil. Cea mai mare cantitate de substante nutritive o contine piele legumelor, sau imediat sub ea. Prin curatare putem indeparta aceste substante foarte usor, mai ales daca le curatam la voia intamplarii.

Pasul 3
Puneti legumele alese intr-o strecuratoare inainte de a le spala cu apa la temperatura camerei. Spalati din nou legumele, chiar inainte ca acestea sa fie taiate. Acest lucru va preveni pierderea de vitamine solubile in apa.

Pasul 4
Gatiti legumele la abur sau la foc mic. Daca gatiti cu aburi, aranjati legumele intr-o sita deasupra apei ca aburii sa pantrunda direct in ele. Daca le fierbeti, acoperiti doar legumele cu apa si adaptati temperatura la un nivel mediu. Apa poate forma bule mici, dar nu va lasa sa fiarba.

Pasul 5
Pastrati apa in care ati gatit legumele. Indiferent ce metoda de gatit folosita, apa are intotdeauna o parte din substantele nutritive eliberate din acestea. Folositi apa ca o baza pentru sosuri, supe si tocane.

Pasul 6
Legumele fierte la abur in loc de prajire. Profitati de un gatit rapid, care se face cu doar un pic de ulei intr-un wok. Astfel, legumele sunt sigilate si depozitate pentru substantele lor nutritive. Si nu uitati, legumele tocate se gatesc mai repede!

Pasul 7
Evitati legume la gratar, mai ales daca le taiati mici. Daca doriti sa coaceti cartofi sau alte legume radacinoase, puneti-le in tava, apoi se acopera cu folie. Nu scoateti folia pe parcursul intregului proces de coacere.

Beneficiile legumelor crude
Gatitul distruge o parte din valoarea nutritiva a legumelor crude. Cel mai bun mod de a le servi este in forma bruta. Desigur, unele retete necesita ca legumele sa fie fierte. In acest caz, utilizati instructiunile de mai sus.

Evitati sa gatiti in apa clocotita
Cel mai mare vinovat pentru pierderea vitaminelor din legume este gatitul in lichid. Lichidul absoarbe vitaminele. In unele metode de gatit, legumele fierte sunt acceptate, de exemplu in pregatirea unei supe de legume, unde puteti consuma apa in care a fiert acestea. Prajirea legumelor pana devin complet moi, distruge vitaminele continute. Daca doriti sa gatiti o friptura, renuntati la legume prajite si inlocuiti-le cu cele inabusite.

Sfatul cel mai util
Pentru a preveni pierderea vitaminelor, serviti legumele, cat mai curand posibil dupa gatire.

loading...
7 pasi pentru a nu pierde vitaminele din legume atunci cand le gatiti
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...Loading...